Leveringstid på internett

Her finner du informasjon om normal leveringstid på internett fra NextGenTel.

Vi gleder oss til å levere internett til deg❤️ 

Når vi kan levere internett til deg avhenger av hvem som eier fiberkabelen i ditt området, om du har internett på adressen i dag og hvilken type internett du skal ha. 

Hva er normal leveringstid?

Hvilken type internett har du bestilt? Velg riktig teknologi for å se hva som er normal leveringstid.

 

PS: I ordrebekreftelsen som vi har sendt til deg på e-post finner du hvilken type internett du har bestilt.

 

Fiber

 

Trådløst Bredbånd

 
 

For å få se riktig leveringstid så må du velge hvem som har installert fiberkabelen hjemme hos deg.

 

Telenor

 

Bofiber

 

Kvam Kraftverk

 

Hvaler Bredbånd

 

Sykkylven Energi

 

Øvre Eiker Fibernett

 
 

Har du installert fiber fra før?

 

Ja

 

Nei

 
 

Normal leveringstid er 4-6 uker.

 

Dersom du har bestilt et leverandørbytte til oss fra Telenor så sender vi oppsigelse for ditt fiberabonnement til Telenor.

 

Når det må installeres fiber hjemme hos deg så er normal leveringstid mellom 12-14 uker.

 

Det er greit å være klar over at det er flere ting som kan påvirke leveringstiden, som blant annet:

  • Vinter og værforhold: frost og tele i bakken på vinterstid vil gjøre at installasjonen kan bli utsatt til våren
  • Egeninnsats: montør vil avvente installasjonen til etter at du har gjort din del av jobben. Du kan lese mer om egeninnsats her
  • Tredjeparssøknader: fellesføring som må søkes til lokal kraftleverandør eller skiltplan som må søkes til kommunen og/eller Statens Vegvesen
 

Normal leveringstid er 2-8 uker.

 

Dersom det skal installeres fiber fra nærmeste fiberpunkt til boligen din, så vil montør fra Bofiber kontakte deg i anledning installasjon.

Normal leveringstid er 2-8 uker.

 

Dersom det skal installeres fiber fra nærmeste fiberpunkt til boligen din, så vil montør fra Kvam Kraftverk kontakte deg i anledning installasjon.

Normal leveringstid er 2-8 uker.

 

Før det kan bestille fiber fra oss så må installasjon av Hvaler Bredbånd være fullført. 

 

Du kan kontakte Hvaler Bredbånd her for bestilling

Normal leveringstid er 4-8 uker.

 

Dersom det skal installeres fiber fra nærmeste fiberpunkt til boligen din, så vil montør fra OneCo kontakte deg i anledning installasjon.

Normal leveringstid er 4-8 uker.

 

Dersom det skal installeres fiber fra nærmeste fiberpunkt til boligen din, så vil montør fra Øvre Eiker Fibernett kontakte deg i anledning installasjon.

 

Normal leveringstid på installasjon med montør er på Trådløst Bredbånd 3-4 uker.

Når du bestiller Trådløst Bredbånd med selvinstallasjon, kan du aktivere tjenesten så snart du mottar utstyret. Leveringstiden for utstyret er vanligsvis 3-5 virkedager med Posten.

 

Etter bestilling sender vi bestilling videre til installasjonspartneren vår Inselo som avtaler tid for installasjon sammen med deg. Etter at du har avtalt installasjon med Inselo sender vi utstyr til deg med Posten.

 

 

Hvordan fungerer et leverandørbytte?

Hvis du allerede har internett i dag fra Telenor, Talkmore, Global Connect eller Enivest, og ønsker å bytte til NextGenTel kalles dette et leverandørbytte. Et leverandørbytte skal være en sømløs overgang for deg som kunde, men det forutsetter et par ting: 

  • Ny internettleverandør sier opp nåværende internettleverandør
  • Et leverandørbytte skal ta hensyn til oppsigelsestid hos tidligere leverandør
 
 

Hvilket navn skal abonnementet stå på?

For at et leverandørbytte skal gå så sømløst som mulig må vi vite hvilket navn vi skal bestille abonnement i. 

Enkelt fortalt betyr dette at når du bestiller internett hos NextGenTel må vi som ny leverandør vite hvilket navn ditt nåværende abonnement er registrert på i dag. Dersom vi ikke vet dette kan bestillingsprosessen ta noe lengre tid enn planlagt. 

 
 

Hva skal jeg gjøre hvis abonnementet står på noen andre i dag?

Står inernettabonnementet i noen andre sitt navn i dag? Da trenger vi litt mer informasjon fra deg: 

  • Fullt navn, fødselsdato og mobilnummer på nåværende registrert eier av abonnementet hos nåværende internettleverandør.

Hvorfor trenger vi denne informasjonen? Vi er avhengig av å vite at vi som ny internettleverandør tar over riktig abonnement. 

 
 

Jeg har nettopp flyttet inn i ny bolig og der er ikke internett på adressen

Gratulerer med ny bolig🏠. Hvis det ikke allerede er internett på adressen du har flyttet inn på så kan vi ta over linjen nokså raskt. Det forutsetter et par ting: 

  • Hvis det ikke er nett på adressen i dag kan du enkelt bestille internett hos ny leverandør så vil du få internett innen 2-3 uker. Dette kaller vi for en “ledig linje”, altså alt er installert, men det leveres ikke internett til adressen fra en annen leverandør i dag. 
  • Hvis det er nett på adressen, men det står ikke i ditt navn må dette gjøres som et leverandørbytte. Den som tidligere sto som eier av abonnementet vil få en SMS hvor de må godkjenne at du tar over internettabonnementet.