TV fra RiksTV

Her finner du mer informasjon og svar på ofte stilte spørsmål om RiksTV.

 

 

Har du TV fra RiksTV?

Inne på Min Side hos RiksTV kan du gjøre endringer og se informasjon om ditt abonnement.

Du finner logge inn her Min Side RiksTV 

Ønsker du direkte kontakt med RiksTV kan de nås på telefon 210 10 210, eller via chatten som du finner på nettsiden.

 

 

Ofte stilte spørsmål om RiksTV

 

Hvilke kanaler kan jeg se med RiksTV?

RiksTV sine kanaler og plassering finner du her: TV-kanaler RiksTV 

 
 

Jeg har bestilt TV over fiber, men ikke mottatt utstyret

Vi sender bestilling til RiksTV cirka 1 uke før installasjonsdato, og det betyr at du vil få tilsendt utstyret før du får nett fra oss.

Du vil motta informasjon om pakken direkte fra RiksTV.

Du kan også logge inn på https://minside.rikstv.no/  når du har mottatt ordrebekreftelse fra RiksTV, her får du en oversikt over utstyr og abonnementet som er bestilt. 

 

Har du ikke mottatt en bekreftelse og det nærmer seg oppstart, ta kontakt direkte med RiksTV på telefon 210 10 210, eller via chat på RiksTV.no

 

 
 

Oppkobling av TV-Boks og RiksTV-appen

 

Veiledning for oppkobling av RiksTV-boksen kan du finne her; https://www.rikstv.no/kundeservice/godkjente-mottakere/

Gå til Førstegangsinstallasjon under Brukerveiledning på siden for din TV-boks.

 

Oppkobling av RiksTV-appen

Med RiksTV-appen kan du se TV på din SmartTV, telefon/nettbrett eller AppleTV . 

Søk opp RiksTV på Apple Store eller Google Play butikken, og last ned. 

Har du ikke logget inn på RiksTV før, må du opprette en bruker hos de først, gå til Min Side og logg inn for første gang.

 
 

Hvem sender faktura for TV?

Faktura på TV-tjenester via RiksTV vil komme som en egen faktura fra RiksTV.

 

Den første fakturaen kan være høyere, da RiksTV fakturerer forskuddsvis. Det betyr at på den første fakturaen betaler du for eventuelt utstyr og abonnement ut måneden det startet opp, pluss de 2 neste månedene. 

Har du andre spørsmål om din RiksTV faktura, kan du ta kontakt med de direkte på telefon 210 10 210, eller bruke på chatten som du finner på nettsiden.

 

 

 
 

Kan man koble TV-boksen med Wifi eller må den kables?

For den beste TV opplevelsen, anbefaler RiksTV at du kobler deres utstyr med kablet via ruteren. 

Wifi er selvfølgelig mulig, men boksen bør ikke stå lenger enn maks 6 meter unna modemet. 

 
 

Jeg opplever problemer med TV, hva skal jeg gjøre?

 

TV-bildet fryser/laster/skurrer, men nettet fungerer fint eller?

Finn utstyret du bruker på hjelpesiden deres; https://www.rikstv.no/kundeservice/det-virker-ikke-som-det-skal/internett/

Under Problemer med kanaler/ avspillingsproblemer finner du en veiledning for å feilsøke det. 

 

Får SYS- feilmelding på TV

Følg veiledningen på RiksTV sin hjelpeside; https://www.rikstv.no/kundeservice/det-virker-ikke-som-det-skal/internett/smart-boks-iii/feilmeldinger/sys/

 

Jeg får ikke opp alle kanalene mine

Finn din TV-boks på hjelpesiden til RiksTV og fortsett gjennom deres selvhjelp; https://www.rikstv.no/kundeservice/det-virker-ikke-som-det-skal/internett/

 

 

Du vil også finne mye god hjelp på RiksTV sine hjelpesider.

 

Her finner du hjelpesidene til RiksTV

 

Her kan du se om det er driftsproblemer hos RiksTV

Hjelper ikke det, kan du kontakte RiksTV direkte på telefon 210 10 210, eller bruke på chatten som du finner på nettsiden.