Heimgard - Omni smart mesh
Med Heimgard smart mesh har du mulighet til å skape ett dual band nettverk i hele boligen, med en teoretisk maks hastighet på 1800 Mbps mellom enhetene på det trådløse nettverket. Løsningen er enkel å sette opp, og administrere i Heimgard Connect appen for iOS og Android.
Med en integrert ZigBee hub, kan du også kontrollere dine smarthjem-enheter. Systemet er kompatibelt med over 2000 smarte dingser og tjenester fra ulike merker.
Alle kompatible produkter
Bygg ditt optimale hjemmenettverk
Med heimgard Smart mesh, vil du ha mulighet til å bygge ut nettverket dersom du har behov for dette. Du kan koble sammen opp til tre mesh-bokser som sammen vil kunne dekke dine behov.
Tekniske spesifikasjoner
Spesifikasjoner
Wifi-standard
Wifi 6 | 2,4 GHz / 5 GHZ | AX1800
(802.11b/g/n/ax)
Innebygget switch (LAN-porter)
2 x 1000 Mbps WAN/LAN-porter
Teknologi
Fiber | Trådløs Bredbånd | Mesh-system
Strømtilførsel
12 V / 1,5 A
Utvendige mål
11 x 11 x 11 cm
Smarthjemkontroll
Google Assistant
Smarthusteknologi
ZigBee 3.0
Lampestatus
Grønn | Alt er OK |
Blinker grønt | Boksen starter opp og kobler seg til nettet |
Blå | Boksen er klar til å pares |
Blinker blått | Parer eller oppgraderer |
Rød | Boksen er ikke koblet til nett, eller det er én feil. Sjekk i Heimgard Connect-appen for å få mer informasjon om hva som er feil, og hjelp til hvordan feilen kan løses. |
Blinker rødt | Boksen har dårlig signal og det er anbefalt å flytte boksen nærmere de andre boksene (gjelder kun dersom du har flere Smart Mesh-bokser) |
Hvordan kobler jeg til Heimgard?
Velg om du har internett over fiber eller Trådløst Bredbånd for å se riktig fremgangsmåte for hvordan du kobler opp Heimgard Smart Mesh.
Fiber
Du er straks i gang med å koble opp ditt nye mesh-system fra Heimgard. Når du kobler opp Heimgard Smart Mesh så vil du miste WiFi i en kort periode på utstyret du har koblet opp fra før.

Når du åpner esken finner du:
- 1 Heimgard mesh-boks
- 1 nettverkskabel
- 1 strømadapter
- 1 hurtigstartguide
Du kan selv velge om du vil bruke Heimgard Connect-appen, eller å sette opp boksene uten appen.
Du finner Heimgard Connect for iPhone her
Du finner Heimgard Connect for Android her
Dersom du ikke vil bruke appen kan du gå videre til neste steg med en gang. Dersom du bruker appen så vil appen veilede deg gjennom oppkoblingen.

Koble til én nettverkskabel fra LAN-port på media converteren og inn i WAN (port 4 på tegningen) på Heimgard-boksen.

Koble til strømkabel i strøminngang (port 6 på tegningen) på Heimgard-boksen.
Heimgard-boksen vil nå blinke grønt frem til den er klar til bruk. Boksen henter nyeste programvare, og vil lyse stabilt grønt når den er klar til bruk.
I mellomtiden kan du kikke nærmere i Heimgard Connect-appen og gjøre deg kjent med den.
Dette betyr de ulike lampene på boksen:
Grønn | Alt er OK |
Blinker grønt | Boksen starter opp og kobler seg til nettet |
Blå | Boksen er klar til å pares |
Blinker blått | Parer eller oppgraderer |
Rød | Boksen er ikke koblet til nett, eller det er én feil. Sjekk i Heimgard Connect-appen for å få mer informasjon om hva som er feil, og hjelp til hvordan feilen kan løses. |
Blinker rødt | Boksen har dårlig signal og det er anbefalt å flytte boksen nærmere de andre boksene (gjelder kun dersom du har flere Smart Mesh-bokser) |
Trådløst bredbånd
Du er straks i gang med å koble opp ditt nye /m fra Heimgard. Når du kobler opp Heimgard Smart Mesh så vil du miste WiFi i en kort periode på utstyret du har koblet opp fra før.

Når du åpner esken finner du:
- 1 Heimgard mesh-boks
- 1 nettverkskabel
- 1 strømadapter
- 1 hurtigstartguide
Du kan selv velge om du vil bruke Heimgard Connect-appen, eller å sette opp boksene uten appen.
Du finner Heimgard Connect for iPhone her
Du finner Heimgard Connect for Android her
Dersom du ikke vil bruke appen kan du gå videre til neste steg med en gang. Dersom du bruker appen så vil appen veilede deg gjennom oppkoblingen.

Koble til én nettverkskabel fra LAN-port på media converteren og inn i WAN (port 4 på tegningen) på Heimgard-boksen.

Koble til strømkabel i strøminngang (port 6 på tegningen) på Heimgard-boksen.
Heimgard-boksen vil nå blinke grønt frem til den er klar til bruk. Boksen henter nyeste programvare, og vil lyse stabilt grønt når den er klar til bruk.
I mellomtiden kan du kikke nærmere i Heimgard Connect-appen og gjøre deg kjent med den.
Dette betyr de ulike lampene på boksen:
Grønn | Alt er OK |
Blinker grønt | Boksen starter opp og kobler seg til nettet |
Blå | Boksen er klar til å pares |
Blinker blått | Parer eller oppgraderer |
Rød | Boksen er ikke koblet til nett, eller det er én feil. Sjekk i Heimgard Connect-appen for å få mer informasjon om hva som er feil, og hjelp til hvordan feilen kan løses. |
Blinker rødt | Boksen har dårlig signal og det er anbefalt å flytte boksen nærmere de andre boksene (gjelder kun dersom du har flere Smart Mesh-bokser) |
Opplever du problemer?
Hvilket problem opplever du med Smart Mesh?
Feil har oppstått
Det betyr at det er en feil eller at boksen ikke har nett. Vi anbefaler at du sjekker i Heimgard Connect-appen for å få mer informasjon om hva som er feil, og hjelp til hvordan feilen kan løses.
Du finner Heimgard Connect for iPhone her
Du finner Heimgard Connect for Android her
Starter opp
Det betyr at Heimgard-boksen starter opp. Det kan ta noen minutter før Heimgard-boksen lyser stabilt grønn og er klar til bruk.
Svakt signal
Det betyr at boksen har svakt signal. Vi anbefaler at du flytter boksen for at den skal få bedre signal.
Koble Heimgard Smart Mesh direkte
Når du kobler til Heimgard Smart Mesh for første gang så vil du bli bedt om å koble Wi-Fi-noden Mesh til internett-modemet ditt. Du trenger ikke et modem for at Heimgard Smart Mesh skal fungere.
Dersom du har fiber så kobler du Heimgard-boksen direkte til i media converteren som er installert på veggen.
Dersom du har trådløst bredbånd så kobler du Heimgard-boksen direkte til strømadapteren som hører til antennen.
Bruk passord på undersiden
Dersom det ikke fungerer å skanne QR-koden så anbefaler vi at du går til telefoninnstillingene og kobler til wifi-nettverket som står på undersiden av Heimgard-boksen.
Finn riktig wifi-navn i telefonnnstillingene, og bruk passordet for å logge deg på.
Start boksen på nytt
Dersom du ikke får opp wifi-nettet når du har startet boksen for første gang så anbefaler vi at du tar en omstart av boksen. Ta ut strømkabelen i minst to sekunder før du kobler tilbake strømkabelen.
Lag et separat WiFi-nett
Dersom du opplever at for eksempel robotstøvsuger eller andre smarthus-produkter ikke får koblet til så anbefaler vi at du lager et separat wifi-nett for disse produktene. Det kan du gjøre inne i Heimgard Connect-appen ved å gå til Mine Wi-Fi-nettverk > trykk på + > Opprett et nytt Wi-Fi-nettverk.
Du finner Heimgard Connect for iPhone her
Du finner Heimgard Connect for Android her