Bruke Webmail

Funksjonalitet og problemløsning. Her finner du alt!

Sist oppdatert 18. mai

Når du har en e-postadresse fra Broadpark så får du også muligheten til å bruke Webmail-tjenesten vår. Her har vi har samlet nyttig informasjon til deg om hvordan du kan bruke funksjonene som er tilgjengelig.


Webmail finner du på nettadressen www.webmail.broadpark.no

 

Funksjonalitet

Her finner du fremgangsmåte for hvordan du bruker Webmail-tjenesten vår og de ulike funksjonene som er mulig i grensesnittet.


Endre passord

1. Trykk på Innstillinger

2. Trykk på E-post

3. Trykk på Rediger til høyre for Broadpark-adressen din

4. Trykk på Endre, og skriv inn ditt gjeldende passord og det nye passordet som du ønsker å bruke

Delete

Glemt passord

Dersom du har glemt passordet til Broadpark-kontoen din anbefaler vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt via MinSide.


Veiledning til hvordan du setter opp MinSide finner du her.

Delete

Importere kontakter

I Webmail kan du enkelt importere kontaktene dine direkte fra Gmail, eller fra en CSV-fil. Importering gjør du på følgende måte:

1. Trykk på Innstillinger

2. Trykk på Kontakter

3. Trykk på Importer kontakter i menyen til venstre

4. Trykk på Importer fra CSV-fil for å laste opp kontakter

Delete

Sette opp regler for e-post

1. Trykk på Innstillinger

2. Trykkk på Regler

3. Trykk på Legg til regel, og tilpass regelen som du ønsker å bruke

Delete

Legge til bilder i e-post

1. Trykk på Ny e-post

2. Trykk på Sett inn bilde-knappen

3. Last opp bildet fra datamaskinen din, eller bruk URL-adressen for bildet

Delete

Legge til vedlegg i e-post

1. Trykk på Ny e-post

2. Trykk på Legg ved en fil nede på menyen, og velg filen du ønsker som vedlegg

3. Filen laster seg nå opp og vil bli lagt inn i e-posten som du skal sende

Delete

Legge til spam-filter

1. Trykk på Instillinger og deretter E-post

2. Trykk på Nettsøppelfilter ved siden av Broadpark-adressen din

3. Trykk på bryteren slik at filteret blir slått på, og ikonet viser teksten

Delete


Problemløsning

Opplever du problemer med Broadpark? Her finner du ulike løsninger utifra hvilket problem som du opplever.


Problem med å motta e-post i Webmail

Når det oppstår problemer med å motta e-poster i Webmail så skyldes det ofte at lagringsplassen i innboksen er full. Gjerne sjekk om det er tilfellet i din innboks, og slett eventuelt e-poster for å frigjøre plass.

Dersom du fremdeles opplever problemer med å motta e-post i Webmail anbefaler vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt via MinSide.

Delete

Problem med å sende e-post i Webmail

Hvis du har problemer med å sende e-post fra Webmail anbefaler vi at du forsøker å sende én e-post fra deg selv til din egen e-postadresse. Dersom denne e-posten kommer frem så ligger trolig problemet hos mottakeren som du ikke får sendt e-post til.


Opplever du at du får en returmelding om at e-post ikke kommer frem så anbefaler vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt via MinSide.

Delete

Mangler e-poster i Webmail

Sjekk om du har satt opp Broadpark-kontoen din i et eget e-postprogram på PC eller andre enheter med POP3. Når Broadpark-kontoen blir satt opp med POP3 i et eget e-postprogram som Outlook og Apple Mail så blir e-postene slettet automatisk fra våre e-postservere når du åpner e-post på enheten din. E-postene blir lagret lokalt på enheten din med POP3.


Dersom du fremdeles opplever at enkelte e-poster mangler i Webmail anbefaler vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt via MinSide.



Delete

For deg som bruker Outlook

Dersom du har problemer med å sende eller motta e-post i Outlook, anbefaler vi deg å sjekke om du får sendt eller mottatt e-post via Webmail på webmail.broadpark.no.

Om dette ikke virker, vennligst sjekk disse innstillingene i Outlook:

Servernavn for e-post

  • SMTP (utgående epost): smtp.broadpark.no (port 587 for STARTTLS) 
  • POP (innkommende POP3): pop.broadpark.no (port 110 for STARTTLS eller port 995 for SSL)
  • IMAP (innkommende IMAP): imap.broadpark.no (port 143 for STARTTLS eller port 993 for SSL)


Hva er forskjellen på IMAP og POP3?

  • POP3: Når du bruker POP3 lagres meldingene dine på NextGenTels e-postserver etter hvert som de kommer inn. Meldingene lastes ned til din enhet og slettes fra vår epostserver hver gang du sjekker epost

  • IMAPNår du bruker IMAP så lagres e-post på vår e-postserver, men e-postprogrammet ditt lagrer en kopi av e-posten. Vi sletter ikke e-posten fra vår e-postserver før e-posten blir slettet av deg i ditt e-postprogram.
Delete

Jeg får feilmelding ""The credentials do not match. Please check the credentials"

Denne feilmeldingen betyr at enten e-postadressen eller passordet som har blitt skrevet inn er feil. Forsøk på nytt og dobbeltsjekk at både e-postadresse og passord er riktig.


Dersom du fremdeles opplever at feilmeldingen dukker opp anbefaler vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt via MinSide.



Delete

Jeg får feilmeldingen "Rejected by NextGenTel spamfilter"

  1. Sjekk emnefelt og innhold. Fjern eller erstatt innhold som kan forveksles med spam
  2. Send e-post på nytt
  3. Hvis du fremdeles ikke får sendt e-posten så kan du kontakte kundesenteret vårt via MinSide eller telefon 98707979
Delete