Ofte stilte spørsmål om mobilt bredbånd

Her finner du svar på de fleste spørsmål om mobilt bredbånd.

Sist oppdatert 3. august

Vi leverer mobilt bredbånd over Telia sitt mobilnett. I motsetning til andre typer bredbånd så krever ikke mobilt bredbånd noe fysisk installasjon.

 

Når du har mobilt bredbånd fra oss så sender vi deg et SIM-kort. Du kan velge mellom å bruke din egen mobilt bredbåndsruter, eller kjøpe ruter fra oss.

 

Ofte stilte spørsmål

Hvilket abonnement har dere?

Vi tilbyr ulike abonnement med datamengde mellom 5 - 300 GB.

 

Her kan du se en full oversikt over alle abonnement på mobilt bredbånd

 
 

Hvordan endrer jeg abonnementet?

Du kan endre abonnementet ditt når som helst i løpet av måneden, og nedgradering av abonnement vil tre i kraft fra den 1. dagen i neste måned.

 

Det er enkelt å endre abonnementet ditt via MinSide. Her kan du se hvordan du selv kan endre abonnement og hastighet.

 

Ekstra datapakker

Dersom du går over den inkluderte datamengden på abonnementet så kan du bestille ekstra datapakker via MinSide. Ekstra datapakker varer i 30 dager fra datoen som pakken blir bestilt, eller frem til pakken er brukt opp.


Her er prisene på de ulike datapakkene som du kan bestille:

Ditt abonnement Mulige ekstra datapakker  
5 GB 5 GB (129 kr)  
10 GB 10 GB (179 kr)  
25 GB 10 GB (179 kr), 20GB (229 kr), 40 GB (259 kr)  
50 GB 10 GB (179 kr), 20GB (229 kr), 40 GB (259 kr)  
100 GB 10 GB (179 kr), 20GB (229 kr), 40 GB (259 kr), 100GB (299 kr)  
200 GB 10 GB (179 kr), 20GB (229 kr), 40 GB (259 kr), 100GB (299 kr), 200GB (349 kr)  
300 GB 10 GB (179 kr), 20GB (229 kr), 40 GB (259 kr), 100GB (299 kr), 200GB (349 kr)  

Det er ingen begrensning på hvor mange ekstra datapakker som du kan bestille.

 

Kan jeg pause abonnementet?

Det er ikke mulig å pause et abonnement på mobilt bredbånd. Et alternativ kan være å nedgradere abonnementet til en lavere datapakke i den perioden du ikke kommer til å benytte det like ofte.

 

Ekstra SIM-kort

Vi leverer ett SIM-kort sammen med mobilt bredbånd, og det er ikke mulig med flere SIM-kort.

 
 

Kan jeg bruke mobilt bredbånd i utlandet?

Mobilt bredbånd fra oss kan kun brukes i Norge.

 

Hvor ser jeg dataforbruket?

På MinSide på nett eller i appen kan du se hvor mye datamengde som du har brukt denne måneden.

 

Når du har brukt ca 90% av datamengden som er inkludert i abonnementet ditt så sender vi deg informasjon på e-post.

 

Dersom du bruker opp datamengden som er inkludert i abonnementet ditt så blir hastigheten redusert til 64 Kb/s. Du kan med andre ord fortsette å bruke bredbåndet, uten at det påløper noen ekstra kostnader.

 

Er det oppsigelsestid?

Oppsigelsestiden på mobilt bredbånd er på inneværende måned. Hvordan du melder oppsigelse kan du finne mer informasjon om her.

 

Er det bindingstid?

Nei, det er ikke bindingstid på mobilt bredbånd.

 
 

Hvordan er dekningen hos meg?

Vi leverer mobilt bredbånd på Telia sitt mobilnett og dekningen vil derfor være forskjellig utifra hvor du bruker det mobile bredbåndet.

 

Her kan du se hvordan dekningen i området ditt er