Ofte stilte spørsmål om mobilt bredbånd

Hva er mobilt bredbånd?

Sist oppdatert 25. april

Mobilt bredbånd leveres over mobilnettet til Telia. I motsetning til andre typer bredbånd så krever ikke mobilt bredbånd noe fysisk installasjon, men kun en mobilt bredbåndsruter. Lurer du på prisene for abonnement? Her finner du en oversikt på alle abonnement.

Endre datapakke

Vi har flere ulike abonnement på mobilt bredbånd med datamengder fra 5 GB og opp til 300 GB. Du kan endre abonnementet ditt når som helst i løpet av måneden, og nedgradering av abonnement vil tre i kraft fra den 1. dagen i neste måned.

Det er enkelt å endre abonnementet ditt via MinSide. Her kan du se hvordan du selv kan endre abonnement og hastighet.

Delete

Bestille ekstra datapakke

Dersom du går over den inkluderte datamengden din så kan du bestille ekstra datapakker via MinSide. Ekstra datapakker varer i 30 dager fra datoen som pakken blir bestilt, eller frem til pakken er brukt opp.


 Her er prisene på de ulike datapakkene som du kan bestille:

Ekstra datapakke Engangspris
5 GB (kan kun bestilles dersom man har abonnementet 5 GB) 129,-
10 GB 179,-
20 GB 229,-
40 GB 259,-
100 GB 299,-
200 GB 349,-
Det er ingen begrensning på hvor mange ekstra datapakker som du kan bestille. Delete

Pause abonnement

Det er ikke mulig å pause et abonnement på mobilt bredbånd. Et alternativ kan være å nedgradere abonnementet til en lavere datapakke i den perioden du ikke kommer til å benytte det like ofte.

Delete

Mobilt bredbånd i utlandet

Mobilt bredbånd fra oss kan kun brukes i Norge.

Delete

Se dataforbruk

På MinSide på nett eller i appen kan du se hvor mye datamengde som du har brukt denne måneden. Dette kan du også finne inne på ruteren din ved å logge inn på den eller ved å benytte TP-link Tether appen.


Når du har brukt ca 90% av datamengden som er inkludert i abonnementet ditt så sender vi deg informasjon på e-post. Dersom du bruker opp datamengden som er inkludert i abonnementet ditt så blir hastigheten redusert til 64 Kb/s. Du kan med andre ord fortsette å bruke bredbåndet, uten at det påløper noen ekstra kostnader.

Delete

Oppsigelsestid

Oppsigelsestiden på mobilt bredbånd er på inneværende måned. Hvordan du melder finner du informasjon om her.

Delete

Hvilken dekning har jeg?

Vi leverer mobilt bredbånd på Telia sitt mobilnett, og du kan sjekke dekningen der hvor du er på Telia sine nettsider som du finner her.

Delete