Din første faktura

Har du mottatt din første faktura fra oss? Her finner du god hjelp til å forstå fakturaen.

Når du har fått levert internett fra oss får du også din første faktura. Faktura kan være forvirrende, og derfor har vi samlet nyttig informasjon for deg her 😊

 

Kort om din første faktura

  • Vi forhåndsfakturerer - det betyr at du betaler for internettjenesten på forskudd. Fakturaen med forfall i for eksempel februar vil gjelde for internett i mars.

 

 

  • Fakturaen kan inneholde etableringsgebyr, installasjonskostnad eller andre engangskostnader - oversikt over alle engangskostnader og gebyr finner du her

 

  • Du kan alltid se hvilken periode fakturaen gjelder for på side to av fakturaen under "Fakturaspesifikasjoner"

 

💡 Tips

Du finner alle fakturaer på MinSide, eller i MinSide-appen. Nedenfor ser du en veileder til hvor enkelt du finner fakturaen i appen 👇

 

Slik finner du fakturaen din i MinSide-appen

Slik finner du fakturaen din i MinSide-appen

Det er enkelt å finne fakturaen din i appen. Trykk på Start for å se hvordan du finner faktura i MinSide-appen.

Start

 
 

Trykk på Faktura.

Steg 2/7

 

 

Her finner du en oversikt over alle fakturaene dine. Du kan også trykke på en av fakturaene for å se mer informasjon om fakturaen.

Steg 3/7

 

 

Her ser du mer informasjon om fakturaen, betalingsinformasjon og om fakturaen er betalt eller ikke. Dersom du vil se en fakturakopi så kan du trykke på de tre sorte prikkene ved siden av beløpet.

Steg 4/7

 

 

Trykk på Åpne.

Steg 5/7

 

 

Her kan du se hele fakturaen.

Steg 6/7

 

 

Du kan også laste ned eller dele fakturakopien ved å trykke på delings-ikonet.

Steg 7/7

 

 

Her kan du laste ned fakturakopien, eller dele filen via en av tjenestene som du har installert på mobilen din.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hvordan ser første faktura ut?

Den første fakturaen din har et litt annet totalbeløp enn månedsprisen. Det er fordi du betaler fra dagen du har fått levert internett fra oss, og ut neste fakturamåned.

 

La oss ta et eksempel. Du blir kunde 28. juni og får første faktura 1. juli. Da vil din første faktura gjelde for perioden 28. juni til 31. august, som er ut neste fakturamåned. Du kan se hvilke datoer vi har fakturert for på side 2 av fakturaen.

 

Etter første faktura vil du kun få faktura med månedsprisen for én måned av gangen, så lenge du ikke har valgt en annen fakturaperiode (3, 6 eller 12 måneder).

 

Slik ser første faktura ut

💡 Tips

Trykk på knappene Side 1 og Side 2 for å bytte mellom sidene på fakturaen.

 

Side 1

På side 1 av fakturaen fra NextGenTel kan du se betalingsinformasjon oppe til høyre.

 
 

Side 2

På side 2 av fakturaen fra NextGenTel kan du se fakturaspesifikasjoner. Tungvint ord, men det betyr ganske enkelt hva fakturaen gjelder for 😊

 

Som du ser på side 2 av fakturaen deler vi alltid opp kostnadene i ulike grupper. Kostnader for internett vil ligge under gruppen Internett. Vi deler alltid opp innholdet på fakturaen utifra om det er kostnad for internett eller gebyr. Vil du vite mer? Her kan du lese en mer fullstendig fakturaforklaring.

 
 

 

Når får jeg første faktura?

Mye er automatisk i dagens samfunn, og det samme gjelder faktura. Hos oss betyr det at faktura sendes automatisk ut innen 1-4 virkedager etter at systemene våre ser at internettjenesten er aktivert hos deg 🤝

 

Hvordan betaler jeg første faktura?

Faktura fra NextGenTel kan du betale via nett- eller mobilbank, MinSide, AvtaleGiro eller eFaktura.

Dersom du har Alltid eFaktura/Ja takk til alle aktivert i nettbanken din vil første faktura sendes direkte til nettbanken din som eFaktura.

 

Alle nye kunder hos oss må registrere e-postadresse ved bestilling. Husk at kontaktinfoen du gir til oss må være lik det banken din har registrert for at eFaktura skal fungere for deg 😊

 

Kan jeg endre forfallsdato?

Forfallsdato på faktura fra NextGenTel er 14 dager etter fakturadato, men dersom du ønsker en annen fast forfallsdato kan du kontakte oss så ordner vi det for deg.