Sånn kommer du i gang med MinSide-appen

Her finner du informasjon og hjelp til å komme i gang med appen vår

Med Minside-appen har du full oversikt og kontroll på abonnementet ditt. Du kan laste ned appen på mobiltelefon med Android eller iOS.

1638353914250-Appen forsiden.JPG

Last ned appen i Google Play

Last ned appen i Apple App Store

 

Vil du bruke MinSide i nettleseren din? Trykk her

 

Hvordan kommer jeg i gang med appen?

Sånn kommer du i gang med MinSide-appen

1. Last ned appen

Dersom du ikke allerede har gjort det må du først laste ned MinSide-appen. 

NextGenTel-appen i Google Play Store

NextGenTel-appen i Apple App Store

 

Her finner du en guide som hjelper deg på veien etter at du har lastet ned appen.

Neste steg (2/10)

 
 

2. Aksepter vilkår

Det første du får opp i appen er vilkårene som gjelder for appen. Les gjennom vilkårene før du trykker på Aksepter.

Neste steg (3/10)

 

 

3. Tast inn mobilnummer

Tast inn mobilnummeret ditt sånn at vi får identifisert deg.

Neste steg (4/10)

 

 

4. Skriv inn aktiveringskode

Vi sender deg en aktiveringskode på SMS. Når du har mottatt koden så skriver du den inn.

Neste steg (5/10)

 

 

5. Lag din egen PIN-kode

Du må nå velge din egen PIN-kode som gjelder for appen. Du må også bekrefte PIN-koden.

Neste steg (6/10)

 

 

6. Aktivér fingeravtrykk

Her kan du velge å aktivere fingeravtrykk som et alternativ til PIN-kode. Du kan også hoppe over ved å trykke på "Ikke nå, jeg fortsetter med PIN-kode".

Neste steg (7/10)

 

 

7. Bekreft bruker

Bekreft at vi har identifisert riktig person

Neste steg (8/10)

 

 

8. Velg kundenummer

 

Om du har flere kundenummer vil du få opp disse her. Velg det kundenummeret som du ønsker å bruke og trykk på “Neste”.

Neste steg (9/10)

 

 

9. Trykk på Kom i gang

Da er alt satt opp. Trykk på "Kom i gang" for å komme til fremsiden av appen.

Neste steg (10/10)

 

 

10. Begynn å bruke appen

1638368176337-Logginn 10.JPG

Du har nå tilgang til hele abonnementet ditt og alle funksjonene i appen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hva kan jeg gjøre i appen?

Dette kan du gjøre i MinSide-appen

I MinSide-appen finner du mange nyttige funksjoner. Her har vi samlet en oversikt hvor du finner informasjon om de ulike funksjonene.

 

Bestille returlapp

Du kan enkelt bestille returlapp via appen. Her kan du se hvordan du gjør det.

Start

 
 

Bestill returlapp

Trykk på Bestill returlapp.

Neste steg

 

 

Bekreft

Her finner du mer informasjon om hvordan returlappen blir sendt, og hva den koster. Trykk på Bekreft for å bestille returlapp.

 
 
 

 

 

Bytte hastighet

Du kan bestille en hastighetsendring fra appen. Her kan du se hvordan du gjør det i appen.

Start

 
 

Trykk på bredbåndsabonnementet ditt.

 

Steg 2/3

 

 

Trykk på Endring av hastighet.

Steg 3/3

 

 

Velg hvilken hastighet (Ønsket båndbredde) som du ønsker å endre til. Når det er gjort trykker du på Bekreft for å sende bestillingen til oss.

Leveringstiden kan du lese mer om her.

 
 
 
 

 

 

Endre navn og passord på WiFi

Dersom du har bredbåndsruter fra NextGenTel kan du endre navn og passord på Wifi-nettet i appen.

 

Dersom du har Heimgard WiFi-utstyr kan du lese mer om hvordan du endrer navn og passord for WiFi her:

Heimgard Smart Mesh

 

Denne funksjonen fungerer kun dersom du har en Genexis eller Inteno-ruter fra oss. Dersom du bruker eget WiFi-utstyr vil deet utstyret ha eget oppsett for å endre WiFi-instillinger. Vi anbefaler å sjekke produsent/merke på utstyret, og deretter ta kontakt med produsenten for videre support.

Start

 
 

1638279397011-Inst på nett 1.JPG

Trykk på bredbåndsabonnementet ditt.

Steg 1/4

 

 

1638280263570-Inst på nett 2.JPG

Trykk på de tre hvite prikkene ved siden av ruteren din.

Steg 2/4

 

 

1638280328137-Inst på nett 3.JPG

Trykk på "Wifi-innstillinger"

Steg 3/4

 

 

1638280393489-Inst på nett 4.JPG

Steg 4/4

 

 

Her kan du endre nettverksnavn (SSID) og passord for wifi-nettet ditt.

 
 
 
 
 
 
 

Fakturaoversikt

Har du behov for en fakturakopi, eller ønsker du en oversikt over saldoen din? Slik finner du dette i appen.

Start

 
 

Trykk på "Faktura".

Steg 2/7

 

 

Her finner du en oversikt over alle fakturaene dine. Du kan også trykke på en av fakturaene for å se mer informasjon om fakturaen.

Steg 3/7

 

 

Her ser du mer informasjon om fakturaen, betalingsinformasjon og om fakturaen er betalt eller ikke. Dersom du vil se en fakturakopi så kan du trykke på de tre sorte prikkene ved siden av beløpet.

Steg 4/7

 

 

Trykk på “Åpne”.

Steg 5/7

 

 

Her får du opp hele fakturakopien.

Steg 6/7

 

 

Du kan også laste ned eller dele fakturakopien ved å trykke på delings-ikonet.

Steg 7/7

 

 

Her kan du laste ned fakturakopien, eller dele filen via en av tjenestene som du har installert på mobilen din.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Meld feil på linjen

Visste du at den enkleste måten å feilmelde bredbåndslinjen din er via MinSide-appen? På fremsiden av appen kan du trykke på "Har du mistet forbindelsen til internett?" når du opplever at nettet er borte. Opplever du problemer, men valget dukker ikke opp? Er det trolig ikke problemer med tjenesten, men heller lokalt.
 

Her finner du veiledning til hvordan du selv kan utføre ett feilsøk

 

Når du trykker på knappen så får du opp en veiviser som hjelper deg med å feilsøke og komme deg tilbake på nett. Trykk på "Start" for å se hvordan veiviseren fungerer.

Start 

 
 

Har du mistet nettet?
Du kan melde inn feil helt uten vår hjelp ved å klikke på «Har du mistet forbindelsen til internett? Benytt vår veiviser for å få nettet tilbake»

Steg 1/3

 

 

Startskuddet er gått
Alt du trenger å gjøre er å følge instruksjonene som dukker opp. 

Steg 2/3

 

 

Tid for resett.
Dette fikser du! Fortsett og følg instruksjonene

Steg 3/3

 

 

Vi er i mål!
Du er nå på nett og kan surfe videre, ikke det? 

Frykt ikke! Alt er nå klar til å melde saken videre direkte til vårt feilrettingsteam.

Vilkår må godkjennes før du får mulighet til å sende inn. Hvis du vil kan du også legge til informasjon i feltet for melding.

 
 
 
 
 
 

WiFi-verktøyet

Lær hvorfor du opplever redusert internett-hastighet og hvordan du forbedrer dekningen og hastigheten, samt reduserer forstyrrelser. Wifi-verktøyet vil hjelpe deg på veien frem til et godt nett i hele boligen din.
 
Du får en detaljert oversikt over det trådløse nettet ditt, informasjon om hvordan ulike tjenester vil fungere hos deg og tips om hva du kan gjøre for å forbedre nettet ditt.

Start

 
 

1638195311853-Wifi 1.JPG

Wifi sa du?
La oss ta en kikk på Wifi-verktøyet i appen.

Steg 1/12

 

 

1638195437893-Wifi 2.JPG

Dette er en genial plass å starte.
Det er faktisk litt gøy også.

Steg 2/12

 

 

1638195742289-Wifi 3.JPG

Tegn ditt eget hjem.
Du får nå mulighet til å tegne opp en plantegning over boligen din. Husk å gi tegningen et navn før du fortsetter. 

Steg 3/12

 

 

1638196186255-Wifi 5.JPG

Finn frem tegneferdighetene, vi er i gang!
Du kan faktisk teste dette hvor som helst så lenge du er tilkoblet Wifi, men for korrekte reultater i din bolig må du være tilkoblet Wifi hjemme.

Steg 4/12

 

 

1638196598182-Wifi 6.JPG

Boligen er ferdig.
Påtide å plassere ruteren.

Steg 5/12

 

 

1638196829706-Wifi 7.JPG

Ruteren er på plass
Tiden er inne for å teste

Steg 6/12

 

 

1638196953913-Wifi 8.JPG

Nå står du musestille litt,
før du skal begynne å bevege deg rundt for teste nettet i alle kriker og kroker.

Steg 7/12

 

 

1638197194887-Wifi 9.JPG

Ytelsen dukker opp med hastighet og en fin liten kommentar som for eksempel, “I dette området måler vi svært god trådløs hastighet” 

Scroll litt ned... eller i dette tilfellet, hopp til neste steg.

Steg 8/12

 

 

1638197366940-Wifi 10.JPG

...og der!
Du får opp forventet opplevelse der kunden står akkurat nå. Scroller du bittelitt igjen får mulighet til å lære enda mer!

Steg 9/12

 

 

1638197866236-Wifi 12.JPG

Her finner du flere gode tips for å forbedre wifi.

Steg 10/12

 

 

1638198061336-Wifi 13.JPG

Vi er tilbake til plantegningen.
Du kan vandre til forskjellige rom og kjøre tester for å se hvordan dekningen er i de forskjellige rommene. Når du er ferdig å måle trykker du på “Jeg er ferdig med å måle”

Steg 11/12

 

 

1638274997025-Wifi 14.JPG

Vi er ferdig.
Du har nå fått en oversikt over det trådløse nettet ditt. Lært litt på veien og hvis du vil og har behov, kan du også bestille mesh-nettverk. via appen.

Plantegningen din vil bli lagret og du kan ta nye tester når som helst.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Kontakte kundeservice

Trykk for å se hvordan du kan kontakte kundeservice i appen.

Neste steg

 
 

Dialog

Trykk på Dialog.

Neste steg

 
 

Send melding

Trykk på +-knappen.

Neste steg

 
 

Chat eller sak

Trykk på Chat med oss dersom du vil chatte med kundeservice, eller Opprett sak dersom du vil sende inn en sak.

 

Chat med kundeservice er åpent i åpningstiden til kundeservice, som du kan se her. Vi svarer på saker fortløpende, og vanlig behandlingstid er 24 til 48 timer.

 
 
 
 
 
 

 

 
 

 

 

Skal du flytte, avslutte eller overføre abonnementet ditt?

Da kan du bruke MinSide-appen! Du finner mer informasjon om hvordan du kan gjøre det her.