Retur av utstyr

Her finner du all informasjon om retur av utstyr og hvordan du bestiller returlapp

Ofte stilte spørsmål om retur av utstyr

Hvordan bestiller jeg returlapp?

Du kan enkelt bestille returlapp via MinSide. Trykk på enten app eller nettversjonen for å se fremgangsmåten.

MinSide-app

 

MinSide på nett

 
 

Trykk på bredbåndsproduktet ditt på fremsiden av appen.

 

Neste steg

 

 

Trykk på Bestill returlapp.

Neste steg

 

 

Trykk på Bekreft for å bestille returlapp. Returlappen vil du motta på e-post, og vi sender alltid til den e-postadressen du har registrert via MinSide.

Neste steg

 

 

Slik ser e-posten med returlapp ut:

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

 
 
 

Gå til Hjem > Mine tjenester > Internett og trykk på Bestill returlapp.

Neste steg

 

 

Trykk på Bekreft for å bestille returlapp. Returlappen vil du motta på e-post, og vi sender alltid til den e-postadressen du har registrert via MinSide.

Neste steg

 

 

Slik ser e-posten med returlapp ut:

1652269514649-returetikett-1.png
 
 
 
 

 

 

Hvor sender jeg utstyret?

Dersom du skal sende utstyr med Norgespakke fra Posten så kan det sendes til returadressen vår:

NEXTGENTEL

POSTENS GODSSENTER OSLO

0062 OSLO

Mottakers telefonnummer: 987 07979

 

Pakken må sendes med sporing

For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Norgespakke fra Posten inneholder sporing. Vi anbefaler at du tar vare på kvitteringen fra Posten.

Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli registrert som returnert.

 
 

Må jeg betale for retur?

Velg årsaken for retur av utstyr

Oppsigelse

 

Kansellering

 

Ruterbytte

 

Defekt utstyr

 
 

Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

Når du bytter utstyr til nytt utstyr så dekker du kostnaden for retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

 

Kontakt vår kundeservice for å finne ut om utstyret er defekt. Du kan kontakte kundeservice på telefon 98707979 eller via MinSide.

 
 

Hvilket utstyr skal jeg sende i retur?

Vi sender deg en returpåminnelse på e-post dersom du har utstyr som skal i retur til oss.

 

Følgende utstyr skal sendes i retur til NextGenTel:

Strømkabelen som følger med utstyret skal også sendes i retur. Nettverkskabler skal ikke i retur.

 

Media converter/fiberboks som er installert i bolig skal ikke i retur til oss, og skal stå igjen i boligen.

 

Hva koster det å ikke sende utstyr i retur?

Dersom du ikke sende utstyr i retur til oss etter flere returpåminnelser så blir det fakturert et gebyr for utstyret.

 

Her er en oversikt over gebyr for ikke returnert utstyr:

Modell Gebyr
Inteno DG200 598,-
Genexis ED500 798,-
Jensen Omni 1299,-
Jensen Omni Duo 999,-
Heimgard 999,- per boks
TP-Link Deco X55 1590,- per boks
Nokia Fastmile 5G 4499,-

Du finner en full oversikt over alle gebyrer her