Retur av utstyr

Her finner du all informasjon om retur av utstyr og hvordan du bestiller returlapp

Sist oppdatert 29. august

Hvordan bestiller jeg returlapp?

Du kan enkelt bestille returlapp via MinSide. Trykk på riktig sted som du skal bestille returlapp fra.

MinSide-app

 

MinSide på nett

 
 

Trykk på bredbåndsproduktet ditt på fremsiden av appen.

 

Neste steg

 

 

Under "Produkter" så får du opp en knapp som heter "Bestill returlapp". Trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

Neste steg

 

 

Her får du opp litt informasjon om bestilling av returlapp. Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt.

Neste steg

 

 

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

 
 
 

Gå til Hjem > Mine tjenester > Internett og trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

Neste steg

 

 

Du får opp informasjon om returlappen og bestillingen av den.

Neste steg

 

 

Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt. 

Neste steg

 

 

1652269514649-returetikett-1.png

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

 
 
 
 
 

 

 

Hvor sender jeg utstyret?

Utstyret sendes til:

NEXTGENTEL

POSTENS GODSSENTER OSLO

0062 OSLO

 

1642065564536-!.jpg

Utstyret må sendes med sporing

 

For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli regnet som returnert.

 

Hvem betaler returkostnadene?

Velg på årsaken til at du skal returnere utstyr

Oppsigelse

 

Kansellering

 

Ruterbytte

 

Ruter er skadet av uvær

 
 

Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.

Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.

Ruteren som du har hatt er en ruter til leie, og må sendes i retur til oss. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.

Dersom utstyret blir skadet som følge av lyn er det du som kunde som dekker retur av utstyret. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.

 
 

 

 

Hvilket utstyr skal jeg sende i retur?

Vi sender deg en returpåminnelse på e-post dersom du har utstyr som skal i retur til oss. Vi ønsker Inteno DG200, Genexis ED500, Jensen Omni og Jensen Omni Duo i retur til oss.

 

Media converter/fiberboks som er installert på veggen i bolig skal ikke i retur til oss, og må stå igjen i boligen.

 

Hva skjer om jeg ikke sender utstyret i retur?

Dersom utstyret ikke blir returnert til oss etter flere returpåminnelser så blir det fakturert et gebyr for utstyret. Her er en oversikt over prisen på utstyret vi skal ha i retur:

Modell Gebyr
Inteno DG200 598,-
Genexis ED500 798,-
Jensen Omni 1299,-
Jensen Omni Duo 999,-

Du finner en full oversikt over alle gebyr her.