Retur av utstyr

Her finner du all informasjon om retur av utstyr og hvordan du bestiller returlapp

Sist oppdatert 19. mai

Har du fått informasjon å sende utstyr tilbake til oss? Her finner du all informasjon om retur.


Hvordan bestiller jeg returlapp?

Decision Tree
Du kan enkelt bestille returlapp via MinSide. Trykk på riktig sted som du skal bestille returlapp fra.
  • MinSide-app
  • MinSide på nett
  • Add Button

Trykk på bredbåndsproduktet ditt på fremsiden av appen.


  • Neste steg
  • Add Button

Under "Produkter" så får du opp en knapp som heter "Bestill returlapp". Trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

  • Neste steg
  • Add Button

Her får du opp litt informasjon om bestilling av returlapp. Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt.

  • Neste steg
  • Add Button

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

Gå til Hjem > Mine tjenester > Internett og trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

  • Neste steg
  • Add Button

Du får opp informasjon om returlappen og bestillingen av den.

  • Neste steg
  • Add Button

Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt. 

  • Neste steg
  • Add Button

1652269514649-returetikett-1.png

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.


Delete

Hva skal jeg sende i retur?

Vi sender deg informasjon på e-post om hvilket utstyr som skal sendes i retur. Når du skal sende tilbake ruter så må også strømkabelen som fulgte med sendes tilbake til oss.


Dersom utstyret ikke sendes i retur så blir det fakturert et gebyr som tilsvarer verdien av utstyret. Du finner en oversikt over alle gebyrer her.

Delete

Hvor sender jeg utstyret?

Utstyret sendes til:

NEXTGENTEL

POSTENS GODSSENTER OSLO

0062 OSLO


1642065564536-!.jpg

Utstyret må sendes med sporing

For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli regnet som returnert.

Delete

Hvem betaler returkostnadene?

Decision Tree
Velg på årsaken til at du skal returnere utstyr
  • Oppsigelse
  • Kansellering
  • Ruterbytte
  • Ruter er skadet av uvær
  • Add Button
Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.
Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.
Ruteren som du har hatt er en ruter til leie, og må sendes i retur til oss. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.
Dersom utstyret blir skadet som følge av lyn er det du som kunde som dekker retur av utstyret. Du kan bestille returlapp fra MinSide eller bestille retur direkte hos Posten med Norgespakke.


Delete

Hvilke rutere ønsker vi i retur?

Vi ønsker kun Inteno DG200 eller Genexis ED500 i retur til oss.

Delete