Retur av utstyr

Her finner du all informasjon om retur av utstyr og hvordan du bestiller returlapp

Ofte stilte spørsmål om retur av utstyr

Hvordan bestiller jeg returlapp?

Du kan enkelt bestille returlapp via MinSide. Trykk på riktig sted som du skal bestille returlapp fra.

MinSide-app

 

MinSide på nett

 
 

Trykk på bredbåndsproduktet ditt på fremsiden av appen.

 

Neste steg

 

 

Under "Produkter" så får du opp en knapp som heter "Bestill returlapp". Trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

Neste steg

 

 

Her får du opp litt informasjon om bestilling av returlapp. Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt.

Neste steg

 

 

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

 
 
 

Gå til Hjem > Mine tjenester > Internett og trykk på "Bestill returlapp"-knappen.

Neste steg

 

 

Du får opp informasjon om returlappen og bestillingen av den.

Neste steg

 

 

Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt. 

Neste steg

 

 

1652269514649-returetikett-1.png

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.

 
 
 
 
 

 

 

Hvor sender jeg utstyret?

Dersom du skal sende utstyr med Norgespakke fra Posten så kan det sendes til returadressen vår:

NEXTGENTEL

POSTENS GODSSENTER OSLO

0062 OSLO

Mottakers telefonnummer: 987 07979

 

Pakken må sendes med sporing

For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Norgespakke fra Posten inneholder sporing. Vi anbefaler at du tar vare på kvitteringen fra Posten.

Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli registrert som returnert.

 
 

Må jeg betale for retur?

Velg årsaken for retur av utstyr

Oppsigelse

 

Kansellering

 

Ruterbytte

 

Defekt utstyr

 
 

Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

Når du bytter utstyr til nytt utstyr så dekker du kostnaden for retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.

 

Kontakt vår kundeservice for å finne ut om utstyret er defekt. Du kan kontakte kundeservice på telefon 98707979 eller via MinSide.

 
 

Hvilket utstyr skal jeg sende i retur?

Vi sender deg en returpåminnelse på e-post dersom du har utstyr som skal i retur til oss.

 

Følgende utstyr skal sendes i retur til NextGenTel:

Medfølgende strømkabel skal sendes i retur. Nettverkskabler skal ikke i retur.

 

Media converter/fiberboks som er installert i bolig skal ikke i retur til oss, og skal stå igjen i boligen.

 

Hva koster det å ikke sende utstyr i retur?

Dersom du ikke sende utstyr i retur til oss etter flere returpåminnelser så blir det fakturert et gebyr for utstyret.

 

Her er en oversikt over gebyr for ikke returnert utstyr:

Modell Gebyr
Inteno DG200 598,-
Genexis ED500 798,-
Jensen Omni 1299,-
Jensen Omni Duo 999,-
Heimgard Smart Mesh 1299,-

Du finner en full oversikt over alle gebyrer her