Ofte stilte spørsmål om retur av utstyr
Hvordan bestiller jeg returlapp?
Du kan enkelt bestille returlapp via NextGenTel-appen.
Har du utstyr som skal i retur vil du få opp muligheten til å bestille returlapp via hjemskjermen.
Trykk på deg gjennom guiden under for å se fremgangsmåten.
Trykk på Bestill returlapp.
Du vil nå få beskjed om hvilket utstyr som skal sendes i retur
Trykk på Gå videre for å bestille returlapp.
Returlappen vil du motta på e-post, og vi sender alltid til den e-postadressen du har registrert i NextGenTel- appen.
Du kan nå følge prosessen for returlapp i NextGenTel-appen:

Slik ser e-posten med returlapp ut:

Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.
Hvor sender jeg utstyret?
Dersom du skal sende utstyr med Norgespakke fra Posten så kan det sendes til returadressen vår:
NEXTGENTEL
POSTENS GODSSENTER OSLO
0062 OSLO
Mottakers telefonnummer: 987 07979
Pakken må sendes med sporing
For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Norgespakke fra Posten inneholder sporing. Vi anbefaler at du tar vare på kvitteringen fra Posten.
Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli registrert som returnert.
Må jeg betale for retur?
Velg årsaken for retur av utstyr
Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via NextGenTel-appen.
Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via NextGenTel-appen.
Når du bytter utstyr til nytt utstyr så dekker du kostnaden for retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via NextGenTel-appen.
Kontakt vår kundeservice for å finne ut om utstyret er defekt. Du kan kontakte kundeservice på telefon 98707979 eller via NextGenTel-appen.
Hvilket utstyr skal jeg sende i retur?
Vi sender deg en returpåminnelse på e-post dersom du har utstyr som skal i retur til oss.
Følgende utstyr skal sendes i retur til NextGenTel:
- WiFi-utstyr av typen Inteno DG200, Genexis ED500, Jensen Omni, Jensen Omni Duo, Heimgard og TP-Link Deco X55.
- Antenne for Trådløst Bredbånd av typen Nokia Fastmile 5G og TP-Link 5G NE225.
Strømkabelen som følger med utstyret skal også sendes i retur. Nettverkskabler skal ikke i retur.
Media converter/fiberboks som er installert i bolig skal ikke i retur til oss, og skal stå igjen i boligen.
Hva koster det å ikke sende utstyr i retur?
Dersom du ikke sende utstyr i retur til oss etter flere returpåminnelser så blir det fakturert et gebyr for utstyret.
Her er en oversikt over gebyr for ikke returnert utstyr:
Modell | Gebyr |
---|---|
Inteno DG200 | 598,- |
Genexis ED500 | 798,- |
Jensen Omni | 1299,- |
Jensen Omni Duo | 999,- |
Heimgard | 999,- per boks |
TP-Link Deco X55 | 1590,- per boks |
Nokia Fastmile 5G | 4499,- |
TP-Link 5G NE225 | 2999,- |
Du finner en full oversikt over alle gebyrer her