Ofte stilte spørsmål om retur av utstyr
Hvordan bestiller jeg returlapp?
Du kan enkelt bestille returlapp via MinSide. Trykk på riktig sted som du skal bestille returlapp fra.
Trykk på bredbåndsproduktet ditt på fremsiden av appen.
Under "Produkter" så får du opp en knapp som heter "Bestill returlapp". Trykk på "Bestill returlapp"-knappen.
Her får du opp litt informasjon om bestilling av returlapp. Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt.
Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.
Gå til Hjem > Mine tjenester > Internett og trykk på "Bestill returlapp"-knappen.
Du får opp informasjon om returlappen og bestillingen av den.
Trykk på "Bekreft"-knappen for å fullføre bestillingen. Det neste steget er at du får tilsendt en e-post med returlappen som vedlegg til e-postadressen som er registrert på abonnementet ditt.
Du kan selv velge om du vil skrive ut returlappen fra e-posten, eller om du vil få den tilsendt i postkassen din. Trykk på linken under "Trykk her, hvis det er ønskelig" for å få returlappen i postkassen.
Hvor sender jeg utstyret?
Dersom du skal sende utstyr med Norgespakke fra Posten så kan det sendes til returadressen vår:
NEXTGENTEL
POSTENS GODSSENTER OSLO
0062 OSLO
Mottakers telefonnummer: 987 07979
Pakken må sendes med sporing
For at utstyret skal komme frem til oss må pakken sendes med sporing fra Posten. Norgespakke fra Posten inneholder sporing. Vi anbefaler at du tar vare på kvitteringen fra Posten.
Pakker som blir sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til oss i NextGenTel, og vil derfor ikke bli registrert som returnert.
Må jeg betale for retur?
Velg årsaken for retur av utstyr
Når du sier opp abonnementet så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.
Når du kansellerer en bestilling så dekker du kostnaden med retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.
Når du bytter utstyr til nytt utstyr så dekker du kostnaden for retur av utstyr som er levert av NextGenTel. Du kan bestille returlapp fra oss via MinSide på nett eller i MinSide-appen.
Kontakt vår kundeservice for å finne ut om utstyret er defekt. Du kan kontakte kundeservice på telefon 98707979 eller via MinSide.
Hvilket utstyr skal jeg sende i retur?
Vi sender deg en returpåminnelse på e-post dersom du har utstyr som skal i retur til oss.
Følgende utstyr skal sendes i retur til NextGenTel:
- WiFi-utstyr av typen Inteno DG200, Genexis ED500, Jensen Omni, Jensen Omni Duo og Heimgard
- Trådløst Bredbånd antenne av typen Nokia Fastmile 5G
Medfølgende strømkabel skal sendes i retur. Nettverkskabler skal ikke i retur.
Media converter/fiberboks som er installert i bolig skal ikke i retur til oss, og skal stå igjen i boligen.
Hva koster det å ikke sende utstyr i retur?
Dersom du ikke sende utstyr i retur til oss etter flere returpåminnelser så blir det fakturert et gebyr for utstyret.
Her er en oversikt over gebyr for ikke returnert utstyr:
Modell | Gebyr |
---|---|
Inteno DG200 | 598,- |
Genexis ED500 | 798,- |
Jensen Omni | 1299,- |
Jensen Omni Duo | 999,- |
Heimgard Smart Mesh | 1299,- |
Du finner en full oversikt over alle gebyrer her